Preporuka za vođenje uspešne karijere – Prof. dr Đuro Kutlača – Projektni menadžment
27.11.2015.Dr Đuro Kutlača je redovni profesor na Univerzitetu Metropolitan, kao i naučni savetnik u Institutu „Mihajlo Pupin“ u Beogradu. Ekspert je za primenu metoda operacionih istraživanja u upravljanju inovacijama i razvojem na nivou preduzeća, sektora, ekonomije. Ekspert za naučne, tehnološke i inovacione politike na nivou preduzeća, sektora, ekonomije.
-
Koliko sigurnost pojedinca o tome čime bi voleo da se bavi u budućnosti utiče na razvoj karijere?
Živimo u vremenu i na prostorima koje najbolje opisuju dve reči: visoki rizik! Zato je teško govoriti o bilo kakvoj sigurnosti: porodica, posao, zdravlje, sve je izloženo rizicima na koje pojedinac teško može da utiče. Ali, ako ima prostora za naše delovanje da smanjimo rizik i ostvarimo svoje planove, onda je to svest o značaju znanja i obrazovanja. Svaki čovek treba da uradi ono što je do njega, a do nas je u najvećoj meri odluka i angažovanje na tome da steknemo što više znanja i veština. Nije to dovoljno da bi uspeli, ali jeste potrebno i neophodno – živimo u veku u kojem je znanje najveća vrednost. Pri tome, mnogo je manje prepreka da se do tog bogatstva stigne, nego u doba zlatne groznice. Odluka je na nama – ili ćemo učiti ili će život proći pored nas. Nije lako izabrati „pravi posao“, zato i izbor profesije predstavlja mudrost do koje treba stići. Spoznati samog sebe od antike se naglašava kao najviša mudrost; zato oni kojima karijeru čini posao od kojeg žive ali i za koji žive, mogu da kažu da imaju ispunjen i smislen život.
-
Da li smatrate da je svest o celoživotnom učenju dovoljno prisutna među mladim ljudima?
Zavisi koje mlade ljude posmatrate: na našim prostorima sistem vrednosti je u velikoj meri izobličen. Otuda učenje i nema mesto koje zaslužuje, važnije je imati nego znati. Mladima je zabava ispred rada, kafići važniji od škola, dok su reality programi i estradne zvezde uzori, a ne profesori. U takvom okruženju teško je realizovati i redovno školovanje a praktično nemoguće izgraditi svest o celoživotnom učenju. To jeste siva, ali realna slika današnje omladine u Srbiji. Većina mladih u državama EU za svoj izbor biraju učenje i znanje. Time osiguravaju svoju budućnost i obezbeđuju prednost tih država nad nama. Nadam se da će mladi i kod nas postati svesni značaja znanja, a time i potrebe da se celog života usavršavamo i obogaćujemo svoje znanje, jer se time spremamo da promene koje tehnološki razvoj donosi sačekamo obrazovani i obučeni za nove poslove i izazove. Na žalost, nada nije strategija!
-
Koje tri glavne veštine su neophodne da ih poseduje pojedinac kako bi ostvario uspeh?
Tri glavne veštine koje svaki pojedinac treba da poseduje, kako bi postigao uspeh u životu, jesu: kreativnost, marljivost, učenje.
-
Šta predstavlja „Upravljanje projektima“?
Upravljanje projektima, kao predmet, predstavlja sticanje teorijskih i praktičnih znanja i veština. Ovo pak nije samo predmet koji se izučava, to predstavlja i učenje o samostalnom upravljanju života.