- Trajanje studija: 4 godine
- Broj ESPB: 240 ESPB
- Zvanje: Diplomirani menadžer
- Polje: Društveno humanističko
- Oblast: Menadžment
- Oblici studiranja: tradicionalni (u prostorijama Univerziteta) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
- Mesto održavanja nastave: Beograd i Niš
ŠTA JE TO DIGITALNI BIZNIS, A ŠTA MARKETING?
Savremeno poslovanje odvija se na globalnom tržištu, u uslovima konkurentnosti (što je sve manje pitanje uspeha, a sve više uslov opstanka preduzeća), a bazira na informacijama i znanju koje postaju ključni proizvodni resurs. Današnje poslovno okruženje je prilično nepredvidivo, karakterišu ga stalne i brze promene (proizvoda, tehnologija, zastarevanje znanja). Marketing je proces upravljanja kojim se na profitabilan način identifikuju, predviđaju i zadovoljavaju potrebe potrošača (definicija Instituta za marketing u Velikoj Britaniji).
Mnogi danas kažu “nije problem proizvesti, već prodati”. Da bi se proizvod prodao, on treba da zadovolji zahteve i očekivanja svih probirljivijih kupaca. Te potrebe određuje marketing. Da bi se proizvod prodao, kupci treba da budu upoznati sa proizvodom. Promociju proizvoda radi marketing. U uslovima velike konkurencije na tržištu, značaj marketinga je vrlo izražen. Prošla su vremena kada je “dobar proizvod prodavao sam sebe“. Mnoge firme su nudile bolje proizvode od drugih, ali nisu sa njima uspele, jer nisu na tržištu svoje proizvode ponudile na pravi način. Očigledno, nisu imale najbolji marketing. Živimo u eri marketinga i svim firmama su neophodni marketing menadžeri da bi bili uspešni na tržištu. Era marketinga zahteva multi-funkcijske i multiobrazovane ljude sa fleksibilnom specijalizacijom, menadžere koji su u stanju da uspostave sinergiju između temeljnih znanja i veština koja značajno utiču na poslovanje: upravljanje informacionim tehnologijama; poslovno upravljanje; upravljanje kvalitetom; koncepte, veštine (povezivanja i komunikacije) i tehnike marketinga kojime se istražuju potrebe i želje korisnika na ciljnim tržištima i zadovoljavaju adekvatnim karakteristikama proizvoda, komuniciranjem, politikom cena i adekvatnom distribucijom.
ZAŠTO STUDIRATI DIGITALNI BIZNIS I MARKETING NA UNIVERZITETU METROPOLITAN?
Osnovni cilj studijskog programa je obrazovanje savremenog, „digitalno pismenog“ i sposobnog menadžera da u uslovima digitalnog okruženja, profesionalno i sa uspehom obavlja poslovne zadatke i funkcije. U tom smislu cilj studijskog programa je da obezbedi neophodna opšta znanja i veštine iz oblasti menadžmenta (digitalnog biznisa), koja svaki menadžer treba da poseduje i omogući kvalitetno i sveobuhvatno uže usmeravanje obrazovanja u oblasti marketinga, prodaje i ljudskih potencijala.
Jedan od ciljeva OAS Digitalni biznis i marketing je sa fokusom na obrazovanje u oblasti marketinga. Studenti treba da steknu potpuna i primenljiva specifična znanja iz ove oblasti, što će im omogućiti da uspešno obavljaju sve poslove koje funkcija marketinga ima u savremenim organizacijama. To obuhvata izučavanja principa marketinga, razumevanje uloge marketinga u razvoju proizvoda, istraživanja i analizu tržišta, proučavanje i razumevanje ponašanja potrošača, uspostavljanje integrisanih marketinških komunikacija sa potencijalnim kupcima, način korišćenja digitalnog marketinga, tj. mobilnih uređaja i veb sistema za potrebe marketinga, kreiranje, razvoj i održavanje brenda proizvoda ili firme, planiranje marketing aktivnosti i upravljanje poslovima marketinga u organizacijama, oglašavanja i komunikacije s javnošću i dr.
Ishodi učenja studijskog programa su:
- sticanje znanja i razumevanja gradiva iz opšteg menadžmenta, marketinga i digitalnog poslovanja;
- primena znanja i razumevanja u oblasti menadžmenta;
- sposobnost zaključivanja i rasuđivanja;
- veština komuniciranja stavova, ideja, problema i rešenja;
- razvijanje veštine učenja nužne za neprekidno doživotno učenje sa visokim nivoom autonomije;
- sposobnost demonstriranja usvojenih znanja, veština i razumevanja u svakodnevnom radu;
- neprestano inoviranje i unapređivanje znanja i veština u skladu sa razvojem nauke u oblasti menadžmenta;
- sticanje veština potrebnih za prikupljanje i interpretaciju relevantnih podataka iz oblasti menadžmenta i donošenje zaključaka vezanih ne samo za oblast menadžmenta već i za relevantne naučne, etičke i društvene teme;
- veština predstavljanja informacija, ideja, problema i mogućih rešenja, kako u organizaciji u kojoj rade tako i stručnoj i opštoj publici.
ZNANJE KOJE STUDENT STIČE TOKOM STUDIJA
Usvajanjem akademskih znanja studenti stiču i mogućnost proširenja svojih znanja na master i doktorskim studijama produbljivanjem, ne samo teorijskog i akademskog znanja, nego i sticanjem sposobnosti za analitički i kreativan pristup u rešavanju kompleksnih problema sa kojima se studenti susreću u svakodnevnom radu. Pored akademskih znanja, cilj našeg studijskog programa jeste da kroz vežbe i rešavanje odabranih studija slučaja, student stekne i praktična znanja.
Studenti usvajaju znanja iz oblasti upravljanja i rada na tržištu, istraživanja tržišta, upravljanja brendom, planiranja kampanja i promocija, kreiranja slogana, PR veština itd. Diplomirani studenti na ovaj način postaju eksperti, koji obavljaju menadžerske poslove iz ove oblasti, što im obezbeđuje široku mogućnost izbora različitih vidova zaposlenja u kompanijama, i to ne samo na nacionalnom, već i na međunarodnom nivou.
Kojim poslovima mogu da se bave diplomirani menadžeri?
Studenti koji završe Osnovne akademske studije Digitalni biznis i marketing osposobljeni su da rade u:
- različitim oblastima u vezi sa marketingom i menadžmentom, obezbeđujući im fundamentalne koncepte, najsavremenija teorijska znanja i praktične veštine;
- prepoznatljivim poslovnim i javnim profesijama i zanimanjima u kojima se upravlja poslovnim procesima i/ili za upis na master studije;
- širokom spektru zanimanja iz oblasti menadžmenta, ekonomije, marketinga, odnosa sa javnošću, analitike i statistike, upravljanje ljudskim resursima, poslovne komunikacije, preduzetništva, poslovnog prava, međunarodnih ekonomskih odnosa i slično, i stiču najsavremenija teorijska znanja i praktične veštine;
- kreiranju i pripremi kompetentnih i obrazovanih stručnjaka na tržištu rada, kako bi mogli da primene opšta i specijalizovana znanja iz menadžmenta i vrlo sadržajna i detaljna znanja iz oblasti područja specijalizacije.
Diplomirani student stiče sledeće upravljačke i marketinške veštine:
- Sposobnost strategijskog sagledavanja biznisa i marketinga;
- Sposobnost analize i organizacije;
- Koordinacija i kontrola poslovnih aktivnosti;
- Vrednovanje i korišćenje rezultata istraživanja tržišta i marketinga;
- Sposobnost upravljanja strateškom i poslovnom komunikacijom;
- Sposobnost efikasnog komuniciranja i timskog rada.
NAJČEŠĆA RADNA MESTA
Student koji završi ovo studijsko područje biće osposobljen za sve menadžerske poslove, a neka od radnih mesta na kojima rade stručnjaci iz oblasti menadžmenta su:
Menadžer u različitim sektorima kompanije
Direktor marketinga
Biznis konsultant
Menadžer razvoja poslovanja/menadžer prodaje
Brend menadžer
Menadžer za odnose sa javnošću/PR menadžer
Menadžer za ljudske
resurse/HR menadžer
Merchandising menadžer
Menadžer održavanja
Istraživač tržišta/marketinga
Strateški konsultant u oblasti marketinga i menadžmenta
Menadžer medija planiranja
Account menadžer u marketinškim agencijama
NAŠI PARTNERI
USAGLAŠENOST PROGRAMA SA MEĐUNARODNIM STANDARDIMA
Studijski program je razvijen na osnovu analize sličnih studijskih programa najrenomiranijih univerziteta i poslovnih škola. Kao rezultat te analize, razvijen je jedinstveni studijski program u Srbiji, koji obuhvata sve aspekte digitalnog marketinga – od kreativnog rešenja, preko analitike, do strategije!
PLAN I PROGRAM
I godina
II godina
III godina
IV godina
Knjiga predmeta – Beograd
Knjiga predmeta – Niš
Univerzitet Metropolitan u Beogradu – Tradicionalna nastava i internet nastava
STUDIJSKI PROGRAM | Godišnja školarina (tradicionalna i Internet nastava) | Cena sa popustom za 1. god. za predupis do 31. marta 2025. | 20% akontacije od cene sa popustom | Iznos mesečne rate (11 preostalih rata bez kamate, sa popustom) | ||
FAKULTET INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA | ||||||
Informacione tehnologije | 2.990 € | 2.691 € | 538.20 € | 195.71 € | ||
Softversko inženjerstvo | 2.990 € | 2.691 € | 538.20 € | 195.71 € | ||
Razvoj video igara | 2.990 € | 2.691 € | 538.20 € | 195.71 € | ||
FAKULTET ZA MENADŽMENT | ||||||
Inženjerski i operacioni menadžment | 2.490 € | 2.241 € | 448.20 € | 162.98 € | ||
Digitalni biznis i marketing | 2.490 € | 2.241 € | 448.20 € | 162.98 € | ||
FAKULTET DIGITALNIH UMETNOSTI | ||||||
Grafički dizajn | 3.990 € | 3.591 € | 718.20 € | 261.16 € | ||
Dizajn interaktivnih medija | 3.990 € | 3.591 € | 718.20 € | 261.16 € | ||
Modni dizajn | 4.290 € | 3.861 € | 772.20 € | 280.80 € | ||
FAKULTET ZA STRANE JEZIKE | ||||||
Engleski jezik u biznisu | 2.290 € | 2.061 € | 412.20 € | 149.89 € |
Univerzitet Metropolitan u Nišu
STUDIJSKI PROGRAM | Godišnja školarina (tradicionalna i Internet nastava) | Cena sa popustom za 1. god. za predupis do 31. marta 2025. | 20% akontacije od cene sa popustom | Iznos mesečne rate (11 preostalih rata bez kamate, sa popustom) | ||
FAKULTET INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA | ||||||
Informacione tehnologije | 2.490 € | 2.241 € | 448.20 € | 162.98 € | ||
Softversko inženjerstvo | 2.490 € | 2.241 € | 448.20 € | 162.98 € | ||
Razvoj video igara | 2.490 € | 2.241 € | 448.20 € | 162.98 € | ||
FAKULTET ZA MENADŽMENT | ||||||
Digitalni biznis i marketing | 1.990 € | 1.791 € | 358.20 € | 130.25 € | ||
Digitalni biznis i marketing | 1.990 € | 1.791 € | 358.20 € | 130.25 € | ||
FAKULTET DIGITALNIH UMETNOSTI | ||||||
Grafički dizajn | 3.390 € | 3.051 € | 610.20 € | 221.89 € | ||
FAKULTET ZA STRANE JEZIKE | ||||||
Engleski jezik u biznisu | 1.790 € | 1.611 € | 322.20 € | 117.16 € |
POGLEDAJTE ŠTA OBUHVATA ŠKOLARINA