MET TALKS/ Izgradnja personalnog ličnog stila kao must have održive mode, a ažurna edukacija i debata kao IT aksesoar sezone

MET TALKS/ Izgradnja personalnog ličnog stila kao must have održive mode, a ažurna edukacija i debata kao IT aksesoar sezone

31.05.2024.

U okviru projekta Univerziteta Metropolitan „MET Talks“ ugostićemo Anu Ostojić Fashion Expert & Editor na temu Izgradnja personalnog ličnog stila kao must have održive mode, a ažurna edukacija i debata kao IT aksesoar sezone a moderatori predavanja biće profesorke Fakulteta digitalnih umetnosti Univerziteta Metropolitan, Madlena Dašić i Una Stupar Jokić.

 

Ana Ostojić je posvećen i iskusan profesionalac sa bogatim iskustvom u modnoj industriji. Tokom 15 godina praktičnog rada stekla je veliko iskustvo i razumevanje ključnih izazova sa kojima se danas suočava modna i luksuzna industrija. Anin profesionalni i lični cilj je podizanje svesti o modi i doprinos u stvaranju održivih i inovativnih poslovnih modela u ovoj industriji. Ana je radila kao izvršna i modna urednica u Elle magazinu, modna urednica u Cosmopolitanu, glavna i odgovorna urednica u Stilbook magazinu, zamenica glavnog i odgovornog urednika u Stil magazinu, kreativna direktorka u Modusu I kao praktikantkinja za PR i marketinške komunikacije u agenciji Attache.

 

U današnjem “modernom” vremenu prečesto i olako se koriste pojmovi kao što su moda, održiva moda, outfit, fashion, niche brand… Koliko puta ste samo čuli jake osude od pojedinaca oko sebe? Svi žele da učestvuju u ovoj debati, jer jedina potvrđena činjenica koja stoji iza ovih navodno trenutno glamuroznih reči je – subjektivizam! Logički dolazimo do sledećeg pitanja: da li je tačan odgovor na to šta je zapravo “fashion yes yes” kod nas na tržištu, ali i svetskom, kao i prava formula modnog održivog ponašanja definisana?

 

Ako krenemo od prostog pitanja: “A šta znači ta famozna reč MODA?” koja je danas postala ozbiljan popularan socijalni fenomen i odlika jednog vremena, tj. kako bi to francuska nacija, kao Meka i Medina ove branše, jednostavno rekla L’Air des Tempes ili L’Art des Vivre. Ali, moda je i ozbiljan biznis. U to ime svedoči podatak da je najbogatiji čovek na svetu AB (LVMH), kao i još nekoliko ljudi među prvih deset na ovoj listi milijardera, koji se bave modnim biznisom. S druge strane, surovi kapitalizam, kao refleksija tuđeg ličnog bogatstva, oslikava se na štetu planete, tj. svih nas, pa je ista modna industrija i dalje zvanično druga na onoj najnegativnijoj listi koja uništava planetu Zemlju.

 

Ako uzmemo u obzir osnovni ekonomski model ponude i tražnje, a novu poslovnu etiku gladnih biznismena koja kaže „ako narod traži, daj im još više jer ćemo zaraditi“, vraćamo se u jednu tačku ovog začaranog kruga gde smo zapravo krivi mi kao pojedinci – modni pojedinci koji smo željni samo još više, više i više novih krpica i brendova koji nam “život znače”. Savremena socijalna etika prihvata načelo “da odelo čini čoveka”, a vizuelna reprezentacija nije samo postala, već je već postala “najbitniji” faktor karakterizacije ljudskog bića!

 

Dok se modna industrija, prema najnovijim statističkim podacima, napokon zvanično guši u prekomernoj proizvodnji, iako nije u pitanju hleb kao “primarna” jedinica opstanka, možda treba da postavimo pitanje zašto smo toliko željni nove trendi odeće više od hleba? Da li je problem u nama? U našem ličnom nezadovoljstvu? Svi smo svesni da shopping terapija, trenuci kada se sređujemo i osmišljavamo posebne outfite za posebne prilike, zaista mogu život da znače za psihu… ali to onda znači i da sve zavisi od nas – malog čoveka i našeg zadovoljstva! A šta znači biti zadovoljan? Znači poznavati i upoznavati sebe, a to podrazumeva imati izgrađen lični stil!

 

Nije potrebno da pokleknemo velikim konglomeratima i trendovima koje nameću luksuzne kuće, već se vraćamo na činjenicu da je moda L’Art de Vivre i hajde da ga živimo tako što imamo svoj lični izgrađen stil i utičemo na svoj mikrosvet od usta do usta na taj način, a ne sa socijalnim fashion porukama „must have“. Biti svoj, biti poseban, biti drugačiji!

 

Mirta je kreativac, dovoljno naivna da dopusti sebi da se upusti u lude ideje i projekte. Iz Zagreba, živela u Londonu, zaljubila se u Beogradu gde je i osnovala porodicu. Kostimograf po struci, oblačila i stilizovala vaše omiljene likove iz serija, filmova i reklama. Intuitivna, edgy, izuzetno oko za estetiku, vredna, impulsivna. Uvek joj uleti neki posao, tako da u stvari non-stop radi. Berlin joj je omiljeni grad, ali bi pod stare dane živela na Zlarinu i čuvala koze. Želi da ima svoju fabriku nečeg opipljivog. Stvorila je Anđelu i Janka.

 

Ne propustite MET Talks, u ponedeljak 3. juna u 17:30h, na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu u učionici U1

 

PRIJAVITE SE

Ime i prezime*

E-mail adresa*

Zanimanje